lördag 27 augusti 2011

Frost

  Frost av Maggie Stiefvater


Grace blev ner ryckt från en gunnga i hennes trädgård när hon var ungefär 11 år. Men det var inte vem som helst som ryckte ner henne från gungan.... Det var vargar.... Dom släpade in henne i skogen och började riva och slita i henne. En varg tryckte nosen mot min handflata och mot min kind, kastade en skugga över mitt ansikte. Hans gula ögon såg in i mina medan de andra vargarna ryckte mig hit och dit. Jag såg in i de där ögonen så länge jag kunde. Gula. Och på nära håll strimmiga av alla nyanser mellan guld och hasselnötsbrun. Jag ville inte att att han skulle titta bort, och det gjorde han inte heller.


Efter den händelsen så satt den vargen med gula ögon vid skogsbrynet på vintern och på sommaren var den borta. När Grace är sjutton så träffar hon den gulögda vargen som människa. Han heter Sam. Sam får bo hos Grace och dom gör allt för att Sam inte ska förvandlas tillbaka till en varg. Dom startar ett förhållande. Men en varg ur Sams flock gillar det inte... Vargen som heter Shelby bryter sig in i Graces hus och försöker döda Grace men Sam kommer och räddar henne. Hennes pappa kommer med geväret och skjuter vargen. Dom tror att den är död. Men den lever fortfarande.


Jag tyckte att boken var jättebra och det var en bok i min smak. ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar